התשובה
האיסור הוא חשש לתקלה בגלל הדמיון ללחם/עוגה רגילים ואכילתם עם חלב.
יכולתם לעשות סימן הכר על הלחמניות החלביות גם אחרי האפיה
בדיעבד כיון שהזדרזתם וסיימתם את המאפה החלבי נפתרה הבעיה
שלום ואור לכבוד הרב יעקב אריאל שליט"א
אשתי שגגה ולשה אמש בצק עם חלב וגם אפתה חלק מהעיסה כלחמניות קטנות.
כאשר גילינו שיש בזה איסור החלטנו שאת שאר העיסה נאפה בצורה חריגה (משולשים) וזה פשיטא לי שמותר.
שאלתי היא לגבי מה שכבר נאפה: אנחנו התלבטנו אם לזרוק כי זו היתה כמות גדולה שלא גומרים את כולה בארוחה אחת וגם הכוונה של אשתי היתה להקפיא לזמן אחר את מה שיישאר.
החלטנו לאכול את הלחם כולו תוך יממה ע"י שנמעט במאכלים אחרים ונאכל בכל ארוחה יותר ממה שאנחנו רגילים לאכול בד"כ (לא אכילה גסה) וכך נגמור את כולו תוך יממה, וכך עשינו.
כעת אני מתלבט אם נהגנו כדין, או שהיה צריך לזרוק את מה שכבר נאפה.
א. ראשית, כי אף שערוך השלחן מזכיר גדר של מעת לעת, אך הרי בשו"ע מדובר על כדי אכילה בבת אחת!!
ב. במקרה שלנו כמות הלחם היתה גדולה, אלא שאנחנו החלטנו לאכול יותר כדי לגמור.
יורנו ונשמח בתורתו.
תודה
האיסור הוא חשש לתקלה בגלל הדמיון ללחם/עוגה רגילים ואכילתם עם חלב.
יכולתם לעשות סימן הכר על הלחמניות החלביות גם אחרי האפיה
בדיעבד כיון שהזדרזתם וסיימתם את המאפה החלבי נפתרה הבעיה