התשובה
| הוזלת המחירים כשבועיים לפני החג מותרת על פי ההלכה. להלכה נפסק כי מותר למוכר לתת הטבות ולהוזיל מחירים כדי למשוך אליו לקוחות.[1] אמנם יש שסייגו זאת, וקבעו שההיתר להוזלת מחירים מותנה בכך שלא 'ישבור' את השוק,[2] אבל אם אין מדובר ב'שבירת' השוק, הדבר מותר לכל הדעות. גם העלאת המחירים לאחר מכן מותרת, ועל הלקוח מוטל לבדוק את המחיר. ואולם שימוש רשתות השיווק בפרסומיהן בתוצאות הסקר המעיד שהן כביכול הזולות ביותר, בשעה שהן יודעות שהמחירים שבסקר כבר אינם נכונים, משום שהן העלו את המחיר – הוא גנבת דעת של הלקוחות, והוא אסור על פי ההלכה.[3]