התשובה
מכיוון שגוף החימום מתאדם, ויכול להבעיר נייר או קש, דינו כאש ממש, לכן כיבויו ייאסר מדרבנן, כדין מכבה גחלת של מתכת,[1] והוא הדין גם בהורדת הטמפרטורה, מפני שתגרום לחוט הלהט לחזור להיות בצבעו הטבעי ולא להישאר אדום. לעומת זה העלאת טמפרטורה תהיה מותרת לכאורה ביו"ט, שכן האש כבר קיימת, ורק מגביהים את חומה, אלא שלמעשה פעמים רבות שינוי טמפרטורה בכיריים חשמליות נעשה באמצעות ניתוק גופי חימום וחיבור גופי חימום אחרים, והם מותירים את פעולת הגברתו של החום אסורה מדרבנן.[2] יש לזכור שלדעת ה'חזון איש' סגירת מעגל חשמלי או ניתוקו אסורים מהתורה, גם ביו"ט.[3]
[1]. שבת מב ע"א, ברש"י ובראשונים שם.
[2]. שש"כ פרק א סעי' לג.
[3]. ראה שש"כ, פרק יג הערה א.