התשובה
| באופן עקרוני, לפי התיאור שאתה מתאר, בצורה כזו המעלית אכן תהיה כשרה לשימוש.[1] אין כל איסור בחיישן שקולט אדם העובר בדלת אך איננו מבצע שום פעולה.[2] אמנם חשוב לדעת שלכתחילה ישנן בדיקות רבות (מעל 15) שאנו מבצעים במעלית. לחלקן נראה שאין לחשוש באופן המתואר. אך חלקן אינן מקבלות מענה באופן שאתה מתאר. למשל, בפתרון המתואר ישנו חשש שהכניסה למעלית תתבצע בדיוק בזמן שהלחצן יפסיק ללחוץ על הדלת הפתוחה, והעין האלקטרונית תפתח את הדלת, ובעצם יש בכך חילול שבת. כמו כן, ישנו חשש למשל שהאדם באופן טבעי ילחץ על כפתורי המעלית, ולכן אנו דורשים לנטרל את כפתורי המעלית.
בנסיבות הקיימות, שמדובר על מעלית פרטית, וגם על קושי גדול, וגם הפתרון הרגיל של מעלית שבת סטנדרטית קשה מאוד לביצוע – נראה שאפשר לסמוך על הפתרון המוצע. כמובן התשובה עקרונית, ולא מהווה 'תעודת כשרות' למעלית.
[1]. פוסקים רבים התירו את השימוש במעלית שבת, כך למשל דעת הרש"ז אוירבך (שו"ת מנחת שלמה, ח"א סי' צא י; שמירת שבת כהלכתה, פכ"ג סעי' נח והערה קסו; ועלהו לא יבול, ח"ב עמ' ריד). הרבה מן הפוסקים אסרו זאת רק משום כבוד השבת (שבט הלוי, ח"ו סי' לט; תשובות והנהגות, ח"ו סי' פד), ולכן חלקם התירו לחולה או זקן. במקרה זה נראה שגם הם יודו שאפשר להתיר.
[2]. אי"ה תוכל לקרוא על כך בהרחבה בפרק 'רישום דיגיטלי' בספר צומת שיצא לאור בקרוב.