התשובה
שלום
בשמירת שבת בכהלכה פרק א סע' עז ואילך בהתבארו מה לא נחשב הטמנה ומותר בשבת וז"ל:
עז .ומה שאמרנו שאסור להטמין אינו אלא על ידי כיסוי הקדירה או קופסת השימורים מכל צדדיה אבל אם אינו מכסה אותה מכל צדדיה אין כאן משום הטמנה ומותר לעשות כן אפילו בשבת עצמה אם אמנם התבשיל כבר מבושל כל צורכו. ולכן מותר לכסות במגבת וכדו את המכסה בלבד של הקדירה אפילו אם היא עומדת על גבי האש אם אמנם התבשיל שבה כבר מבושל כל צורכו .
עח. וכמו כן אין איסור הטמנה אלא אם כן יגע הכיסוי כגון השמיכות בכל צידי הקדירה ולכן אם יכסה את הקדירה אפילו עומדת על גבי האש במכסה שהנו רחב ממנה ויכסה אותה באופן שהשמיכות לא תגענה בכל צידי הקדירה לא יהיה כאן משום איסור הטמנה אפילו יעשה כן בשבת עצמה ומותר לעשות כן אם אמנם התבשיל כבר מבושל כל צורכו.
עט. לכן מותר להכניס מבעוד יום את הקרירות לתוך ארגז פח המיוחד לכך הסגור מכל הצדדים ועומד על גבי האש כדי לשמור על חום התבשיל ואם הוציא את הקדירה מן הפח בשבת גם מותר להחזירה והוא שיקפיד על דיני החזרה.
לאור זאת ניתן לבניח את השימלים ותפו"א בכלי ולכסות מעליו במכסה (בתנאי שיש מרווח בין האוכל לכיסוי או שאינו מכסה מכל הכיוונים ובכך עדין אין כאו טמנה באסורה. והאוכל יתחמם בכראוי.
ברכת התורה והארץ
אברהם סוחובולסקי