סגולה לפחד

השאלה: כבוד הרב, שלום וברכה. על פי הוראתו של הבן איש חי, אנו כותבים את הסגולה הידועה נגד פחד על קלף, בכתיבת סת"ם על פי ההלכה, ומעוניינים להפיצה בתוך תליון ייעודי לחיזוק והגנה על עם ישראל. מקורות הסגולה: ספר "לשון חכמים", חלק שלישי, סימן צה, עמ' 619-620: "סגולות לפחד". שו"ת "רב פעלים", חלק ד', סוד ישרים, סימן י"ט. כתבי האר"י, "שער הכוונות", חלק א', תפילת השחר, עמ' צ"א. "ספר השמות" לרבי משה זכותא. נשמח לדעת את דעתו של הרב בנוגע להפצת סגולה זו בקרב עם ישראל, תוך התייחסות לנושאים הבאים: הפצת הסגולה ברבים: האם ישנן הנחיות או מגבלות הלכתיות שיש להתחשב בהן בעת הפצת סגולה זו בקרב הציבור? כתיבת הסגולה על קלף: האם ישנן הגבלות הלכתיות בכתיבת סגולה זו על קלף? שימוש על ידי גוי: האם יש לחשוש לכך? ענידת התליון: האם ישנן הנחיות הלכתיות או מגבלות לגבי מי רשאי לענוד את התליון המכיל את הסגולה? אנו מבקשים את הדרכתו והכוונתו של הרב בנושא זה. בברכה, יהודה שלגר 0544401824

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | ט"ז שבט תשפ"ה 14:46

בס"ד


שלום וברכה


אנחנו קבלנו מרבותינו לא להשתמש בסגולות, אלא באופן פרטני (לידה, מחלה וכדו') וגם זה אחר בדיקה. אבל לא על דברים שאינם מסוימים, אלא דברים כלליים, כגון: פחד עיר ואומה, שם הדיון הוא צבורי וסגולות לא מועילות בכך. רק התכנסות ותפילה. כפי שהגמ' אומרת על חיל שבא על עיר שמתריעין ולא שמענו שאמרו יעשו סגולה. (המילה סגולה בחז"ל היא שונה ממה שרגילים היום לומר סגולה). 


שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

toraland whatsapp