התשובה
בס"ד
שלום וברכה
מנהג קריאת התורה ספר במשך שנה הוא מנהג שהתחיל לפני כחמש מאות שנה (ליקוטי יושר) והמנהג בא כדי לעשות הגהה בספר תורה. כאשר רבים שומעים ההגהה טובה יותר. אבל ספר תורה באופן כללי מוחזק בכשרות ואפשר לקרוא בו (אלא א"כ נמצאו בו ג' טעויות), ספרי תורה שלנו שעברו הגהת מחשב לכו"ע הם נחשבים להיות מוגהים היטב ואין צורך כלל בשנה זו. כמו כן ספר תורה שכבר קראו בו אין צורך לקרוא בו שנה שהוא בחזקת מוגהה, אבל בכו"א נהגו לשמר את המנהג, אבל זה מנהג שניתן לשנוי. כל הדיון הוא על קריאת שבת בלבד שבו קוראים כל הפרשה, אבל במועדות וכדו' אין מנהג כלל לקרוא שנה ראשונה.
על כן בבית כנסת שקובעים ס"ת לכל השנה כל ספר בתורו, ואם כבר קבעו ס"ת שקוראים בו כל שבת ימשיכו עד סוף השנה ובשנה הבאה אי"ה יקראו בחדש (משופץ) במשך שנה את כל פרשיות השבתד. אבל בקריאות אמצע שבוע או חגים, ר"ח וכדו' אפשר לקרוא במשך השנה גם ללא קריאת השנה, אלא לכשיצטרכו.
העיקר שלא יבוא חלילה לידי מחלוקת ומריבה והאמת והשלום אהבו.
כל דברי הם אם אין רב מקום, אבל אם יש רב בבית הכנסת יעשו כפי הוראותיו ודברי בטלים ומבוטלים.
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ