התשובה
שלום וברכת ד´
איסור ביאה איננו קשור בהוצאת זרע לבטלה, האיסור הוא עצמי שהקב"ה מצווה אותנו "ואל אשה בטומאת נדתה לא תקרב" ויש איסור על כל אשה אפילו איננה נדה, אולם אין נימוק וסברא, אלא שהתורה ציוותה אותנו לא להתקרב לנשים, לא ליצור אנדרלמוסיה בעולם, כל אחד ואחת עם בת זוגו בלבד.
הנימוקים הם בשכל האדם ויכולים להשתנות ואינם משפיעים על ההלכה, על כן איסור הנגיעה הוא מכיוון שהקב"ה רצה לברוא עולם של מין חי את חייו ללא רדיפה של זה את זו ולהיפך.
מתוך דברים אלו השאלות שלך פתורות ומובנות.
מה ששאלת מדוע אין מניעה מלקיים חיי אישות בזמן הריון או זקנה או לאחר ימי הביוץ, כל זה דרך החיים הנורמאלית ואין בכך שום בעיה. האיסור של "זרע לבטלה" הוא בדרך לא נכונה ולא בחיים מסודרים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון