התשובה
הגר"ע יוסף סובר שיש לחלק בין אשכנזים וספרדים. ולספרדים נחשבת
כארוסה עד לאחר שנכנסים לביתם לאחר הסעודה וע"כ פטורה
מכיסוי ראש ואילו לאשכנזים המייחדים מייד לאחר החופה חייבת לאחר
"חדר היחוד" בכיסוי ראש. (שו"ת יחוה דעת ח"ה סי' סב).מיהו לא
מובן מדוע הייחוד הוא הקובע את החופה לאשכנזים. הרמב"ם הוא
שסובר כן והאשכנזים נוהגים כמותו רק לחומרא ומוסיפים גם ייחוד לטקס
הנשואין. אך מעיקר הדין לאשכנזים החופה היא הקובעת את הנשואין.
וא"כ היה ראוי להחמיר ולכסות את הראש מיד בתחילת החופה. אולם
לא נהגו כן. מה גם שבמשנה מבואר שבתחילת הנישואין הבתולה יוצאת
וראשה פרוע. לכן צריך לומר שחיוב כיסוי הראש חל רק בגמר
הנישואין דהיינו בסוף הסעודה כשהחתן והכלה נוסעים לביתם. לכן יש מן
הפוסקים שאמרו שלאחר החופה, הכלה תכסה את שערה בהינומא,
ותדאג מראש שהבד ממנה היא עשויה לא יהיה רשתי שקוף אלא אטום
או מורכב מכמה שכבות.