התשובה
כל מצות סוטה, עיקרה הוא האיום שבתוכה לפירוק הבית הישראלי.
היינו, לא הביצוע המעשי העיקר, אלא מתוך האיום והיכולת להגיע
לתוצאות קשות נוצרת התוצאה של החיבור. המצוה לא נועדה לבית
מלא הרמוניה שבו שוררים אהבה ואחוה ושלום ורעות, אלא לבית
שיסודותיו הנ"ל מתערערים והוא זקוק לסמך חיצוני. הציור שתארת הוא
מאד לא פרופורציוני בין האיש לאשה. האיש – רשע גדול,
והאשה צדקת גדולה, זה לא מבנה רגיל של בית בישראל. (ויש בו
הקצנה והבאה לידי אבסורד.)
ועם זאת, עצם הדבר שאשה עוברת על ציווי בעלה ביודעה שהמעשה
יכול להביא לתוצאות חמורות הוא לא מעשה שלם וטוב. ואם בכ"ז
רוצה לעבור על דברי בעלה ולא לשאת בתוצאות החמורות שתשהה עם
אביה בעדים, ואז אין בכך סתירה, וממילא אינה עוברת על דברי
בעלה.