התשובה
שלום וברכת ד´
הגדרת צניעות איננה הלכתית בלבד, אלא הצניעות בישראל היא בשורש המוסר, וכאשר רואים אשה צנועה יודעים שיש לה מעלה מיוחדת. כפי שבועז הכיר ברות שהיא מיוחדת מכיוון שהיא הייתה צנועה וליקטה שבלים בדרך צנועה במיוחד. אנו לומדים עוד שאפילו ובודאי שהייתה לבושה כדין וצנועה אבל צורת העמידה וההתכופפות יש בהם גדרי צניעות, והגמרא אומרת שאפילו בנות המדגישות את ההליכה על מנת שישמעו ויסתכלו על עקביהן יש בזה חוסר צניעות. מכאן שאין בעיה רק בלבוש (או חוסר לבוש) אלא אפילו אשה הלבושה מלא אבל עושה פעולות שיש בהם גירוי עין ומשיכת תשומת לב, יש בכך חוסר צניעות.
על כן כדאי להתרחק מהעבודה זאת הדורשת הרבה הבלטת אברי גוף האדם, ואת צנועים חכמה.
גמר חתימה טובה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון