התשובה
בס"ד
שלום וברכה
אמנם רבים מהפוסקים סוברים שאין חיוב תרו"מ בתבלין, ועיין המעשר והתרומה (פ"ג הכ"א) שכתב להחמיר בתבלין, ומפי הראשל"ץ הגר"מ אליהו זצ"ל שמעתי שאמר שבמקום שמגדלים תבלין לצורך שמוש יש להפריש. אבל לדינא נראה שעדיף לא לברך כדי לא להכנס לספק ברכות.
בתבלין הנאכל בודאי שיש חיוב תרו"מ.
הגודל הקובע בתבלין יש אומרים משיצאו ענפים חדשים, ואני לענ"ד סובר שכיוון ואי אפשר לקבוע זמן אחר לתבלין לכן החיוב הוא לפי לקיטה, כך גם קבעו בירק שאין לו זמן מוגדר ולכן חכמים קבעו לקיטה.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ