התשובה
בס"ד
שלום וברכה
המשנה וכן פסק הרמב"ם תרומות פ"ה ה"יח שאין תרומתו תרומה בגלל גזל הכהן שצריך לטרוח כעת לעשות יין וכן פסק בשו"ע. אבל בספר אשי ד' כתב הרב קוק זצ"ל שמכיוון שעיקר האיסור משום גזל השבט בזה"ז אין כל כך קפידא, והוסיף שכיוון שתרומה חלה באופן זה גם מעשרות חלים באופן של ענביים על יין. וכתב שם שראוי להחמיר בכך ולחזור להפריש אבל בדיעבד חל.
אמנם צ"ע דברי הרב קוק שכתב שגם במעשר חל בדיעבד, בגלל שלא שייך היום גזל השבט,ש הרי השו"ע (שלא, נב) כתב שחל גזל השבט גם בזמן הזה, וא"כ מדוע כאן שהדבר יחול. (עין בית האוצר פרק ה אות יד)/
אבל כיון שיש דעת הרב קוק זצ"ל אפשר לסמוך על מנת לפטור מקידוש נוסף. אבל בודאי שלא הוי לכתחילה. וכדאי שאתה תפריש מיין טבל על יין חמיך שהוא בעל הבית, שאפשר לזכות לו.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ