התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
כידוע מלאכת השקיה היא מלאכה שיש שהתירו ללא הגבלה (עיין שבת הארץ פ"א ה"ח אות ב, הערה 11, ועיין רש"י מקיצי נרדמים מו"ק ו ע"ב ד"ה כדי שיצאו) שבמקום שהתירו להשקות אין צורך להגביל את הכמות, ובייחוד כאן שאינו מתכוון להשקות, ובד"כ ספק אם זה השקאה צריכה או לא, על כן ואין צורך להקפיד על מי שטיפה, אלא א"כ מתכוון להשקות במיוחד (וגם זה יש מתירים) שבזה ראוי לא להשקות מעל הצריך, אבל בלא כוונת השקייה נראה שאין צורך להחמיר. ועיין קטיף שביעית עמ' 69 הערה 5.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון