התשובה
הטעם שתבשיל פטור מדיני ביעור בשביעית משום ש"תבשיל הרי הוא כמבוער", ולדעת חלק מהמפרשים כוונת הדברים היא שכיוון שהירק התבשל הוא כבר עומד לאכילה, לפיכך אף אם לאחר הבישול הגיע זמן הביעור מותר להמשיך לאכול ממנו, כיוון שלבטח יסיימו לאכול ממנו בתחום הזמן של תקופת הביעור (התורה והארץ ח"ו עמ' ....)..
אולם ירקות קפואים וכן חלק מהשימורים אף שהם עוברים תהליך בישול או פסטור אין הדבר פוטר את בעליהם מלקיים בהם מצוות ביעור כיוון שהם דברים הנשמרים שאי אפשר לומר עליהם שהם התחילו להתבער, אלא אדרבה הבישול הוא לשם שימורם לזמן ארוך. לפיכך לענ"ד חלה עליהם חובת ביעור.