הלוואה לקיום שמיטת כספים

השאלה:

לגבי ההצעה של הבן איש חי להלוות אחר עשיית הפרוזבול כדי לקיים מצות שמיטת כספים. לכאורה בדרך זו אנו מכשילים את הלוה, שהרי על הלוה קימת חובה לפרוע עוד קודם ר"ה, ועתה שהוא אינו פורע, הוא אינו מקיים את מצוותו, וכל זאת כדי שהמלוה יוכל לקיים מצות שמיטת כספים. ואם נאמר שהמלוה מאריך לו את זמן ההלואה לאחר ר"ה, נמצא שאין כאן שמיטת כספים 

בברכה

התשובה

הרב יעקב אריאל |

יש כאן צד של התחכמות מסויימת. אולם כיון שעיקר המעשה הוא צדקה
ניתן לנהוג כך.

 

toraland whatsapp