התשובה
א. מאז שהתחיל ה'לוח' היינו תקופת האמוראים (על הזמן המדוייק מחלוקות), יוצא שיש שנות שביעית שהן גם מעוברות ועי' מאמר בנושא בספר התורה והארץ ח"ו עמ' 494.
ב. נראה שראוי להפקיר אותו עתה שוב.
א. כיצד תתכן שמיטה שמיטה בשנה מעוברת, הרי זה סותר את הגמ' בסנהדרין?
ב. מה דין אדם, שיש לו יין מהשמיטה הקודמת והוא איננו זוכר אם הוא הפקיר את היין?
א. מאז שהתחיל ה'לוח' היינו תקופת האמוראים (על הזמן המדוייק מחלוקות), יוצא שיש שנות שביעית שהן גם מעוברות ועי' מאמר בנושא בספר התורה והארץ ח"ו עמ' 494.
ב. נראה שראוי להפקיר אותו עתה שוב.