התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
עיין רמב"ם תרומות פ"א ה"י שהכריע כדעה שאין קניין לעכו"ם, ואמנם בגמ' וראשונים יש מעט דעות שסוברות שיש קניין לעכו"ם אפילו מדאורייתא (עיין בנושאי כלים פ"א דתרומות), אבל קיי"ל כדעת הרמב"ם שאין קניין, ואם רוצים להסביר שיש קנין חייבים לומר שזה בשביעית דרבנן או בסוריא. על כן כתב הרב קוק שרק בשביעית דרבנן שייך לומר שיש קניין לעכו"ם להפקיע. אין איסור שיהיה כסף ישראל אצל נכרי, ואם נכרי יסחור בו הוא לא יעבור על איסור שאיננו מצווה על קדושת שביעית, על כן החשש הוא שמא יבוא הכסף ליד ישראל והוא יעשה בו סחורה, ועל כך כתב המהרי"ט שאנו לא חוששים חשש כזה רחוק.
בברכת התורה והארץ יהודה הלוי עמיחי מכון התורה והארץ כפר דרום - שבי דרום