התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אם תפקיר את הגינה שכל אחד יוכל להכנס ולקחת, למרות שמעשית לא יקח שהרי העץ גבוה, בכו"א אם הייתה פעולת הפקר של הפירות ואתה קוטף על מנת לחלק לכל העם, בזה הדבר מותר, שהרי עשית הפקר ואתה כעת רק מסייע לאכילתם, וכבר עמד על כך המעדנ"א (סי' ז ס"ק ב ד"ה ונראה) שהעיקר הוא ההפקר, ואם היה הפקר מותר לקטוף לאחרים. המכילתא (שמות פר' כ אות ריד) האוסרת על אדם ללקוט לאחרים איירי כאשר רוצה לשמור ולחלק לאחרים, אבל אם עשה הפקר כדין יכול לקטוף לטובת אחרים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון