התשובה
1. סיבות אובייקטיבויות הן לחץ כלכלי חריף שכל אדם בעולם מכיר בו. סיבות סוביקטיביות הן המוטיבציה האישית של החקלאי לקיים את המצוה. הדבר תלוי בין היתר ברמתו הרוחנית ובשאיפתו לרמת חיים גבוהה.
2. את שאלתך שואל בסגנון אחר הרידב"ז את הרב קוק והרב מתייחס לכך במבוא לשבת הארץ פט"ו. אשתמש במילים שלי, יש להבחין בין עיקר לטפל בין עצם למקרה ובין קבוע לזמני. השימוש בגוי הוא זמני לצורך יישובם הקבוע של ישראל בארץ. הבעלות על הקרקע נשארת בעצם בידי ישראל.
3. הניסוח "המשפט משרת אידיאולוגיה" חריף מדי אולם אין ספק שכל מערכת משפטית באה ליישם עקרונות מסוימים. את הצדק למשל.וכן ערכים מסוימים. והצדק הוא יחסי האם טובת הכלל או הפרט? והערכים בודארי שונים מחברה לחברה ומאדם לאדם. אומנם בתורה הערכים קבועים, אך באשר לשיקלולם ויישומם בחיי המעשה תיתכנה דעות שונות כולןלגיטימיות במסגרת ההלכה. על דרך הלצה נהגו לומר שהרידב"ז מרחם על הארץ(שהארץתשבות) הרהס קוק מרחם על הבריות (שהמתנחלים יישרדו) המטרה היא שהקרקעות תישארנה בידי ישראל שהן לא תוזנחנה ולא תעבורנה שוב לידים נוכריות לכן אין כאן לא תחנם וכן התיקון שהוכנס בחוק מקרקעי ישראל תואם את המטרה הכללית שאדמות המדינה ישארו בידים ישראליות