התשובה
שלום
למלאכת "העידור" יש מספר מטרות , חלקם מותרות וחלקם אסורות. יש עידור לאיוורור בקרקע, יש עידור לכיסוי השורשים ויש עידור לצורך הכנת גומת השקייה סביב העץ. הרמב"ם בהלכות שמיטה ויובל פ"ג ה"ט פסק שאין עודרים במקשאות ובמדלעות(ומותר רק עד ר"ה). אך בפ"א ה"ז פסק " ועודרים תחת הגפנים" וכן בפ"א ה"ט פסק " ועושין עוגיות לגפנים".
הלכה למעשה, "העידור" הינה מלאכה האסורה מדרבנן (עיין בספר שבת הארץ פ"א ה"ז אות ב בהגדרת השוני בין עידור לחרישה). ולכן כל שהיא באה להיטיב עם הגידול(לאברויי) הינה אסורה. ואם היא נועדה לצורך קיום הגידול שלא יוכל להתקיים בלי עשיית מלאכה זו (לאוקמי) יהיה מותר לעשותה. (הרחבה בנושא ניתן למצוא בספר שבת הארץ פ"א ה"ז אות ג).