התשובה
הדבר ברור שתקנת אוצר ב"ד הייתה קודם שהיה היתר מכירה בעולם, ולא נזקק לו כלל, כמבואר בתוספתא. אין הבדל בין ירקות ופירות, אם אנו פוסקים שירקות שנלקטו בשביעית יש בהם קדושת שביעית ואין בהם ספיחים, וכן בפירות יש קדושת שביעית (בלא ספיחין), וכשם שבפירות יש אוצר ב"ד כך יש בירקות. כפי שמבואר בחזו"א ובספרו של הגר"ש ישראלי חוות בנימין (ח"ג). מכיוון שהחזו"א פעל למען אוצר בית דין ירקון והרב ישראלי זצ"ל שהיה גדול תלמידי הרב קוק זצ"ל כתב שגם הרב קוק זצ"ל היה מכריע לעשות אוצר ב"ד בירקות, ומכיוון שבנו הרב צב"י קוק זצ"ל כתב שאלו הפירות שבאוצר ב"ד הם המהודרים בכשרות, גם אוצר הארץ נוקט בדרך זו ומשווק ירקות אוצר ב"ד לכתחילה.