התשובה
שלום
הרב קוק אכן הקפיד שארבע מלאכות האסורות מן התורה לא יעשו בשמיטה , וכוונתו שכל מה שקשור לאיסורי תורה אין לעשות אף לאחר שנעשה היתר מכירה ולכן לשיטה זו הבצירה של הענבים אפילו לאחר ראש השנה לולי ההיתר מכירה היתה אסורהמן התורה , לכן אין לעשותה ע"י יהודי.
אך מקובל לפסוק כדעת הרב ש"ז אורייבך (וכן מורה כן הרב יעקב אריאל רבה של העיר רמת גן) שביאר שכל איסור הבצירה בשמיטה נובעת מחמת קדושת הפירות, ולכן לאחר שנעשה היתר מכירה והפירות של גוי ואין קדושה בפירות , מותר לבצור אף ע"י יהודי הן בשמיטה והן לאחר ראש השנה.