התשובה
ב"ה
שלום וברכה
מקור ההלכה הוא בשלחן ערוך יו"ד שו, סע' ט, ובש"ך שם ס"ק טו, שבימינו אם לא נזדמן לו חכם אינו חייב ללכת אליו, גם לאחר שיש בו מום.
עם זאת לדעת התוספות בבכורות כח, א ד"ה עד שלא נראה משמע שאם אין בכך טרחה יתירה עליו ללכת, מ"מ פשט השו"ע למעשה הוא שאין חובה ללכת גם אם יש חכם זמין.
על כל פנים אם יש מום מומלץ ללכת לחכם על מנת שלא תיווצרנה תקלות בהשארת הבכור אצל הבעלים.
בברכת התורה והארץ
דוד אייגנר