התשובה
שלום
נאמר במשנה מסכת ביכורים פרק ב משנה ג
יש בתרומה ומעשר מה שאין כן בבכורים שהתרומה והמעשר אוסרין את הגורן ויש להם שיעור ונוהגים בכל הפירות בפני הבית ושלא בפני הבית ובאריסין ובחכורות ובסקריקון ובגזלן הרי אלו בתרומה ובמעשר מה שאין כן בבכורים:
כלומר מצות ביכורים היא מצוה עצמית שברגע שקוראים שם ביכורים על הפירות הרי הם מתקדשים , אך אם לא קוראים שם ביכורים אין הפירות אסורים ואין עליהם שם טבל בשונה ממצות תרומות ומעשרות שכל עוד לא הפרישו תרומות ומעשרות הפירות הם טבל ואסורים באכילה. ולכן אין בעיה לאוכל את שאר הפירות מתי שרוצים אפילו קודם שבועות.
ולכן בזמן הזה שאין מקדש קיים אין מצות הבאת ביכורים ולא קוראים על הפירות שם ביכורים והפירות מותרים באכילה בלא הגבלה.