התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
לכל מצוה יש גדר עצמי, דהיינו שמיטה תלויה ביובל ומכיוון שכך הכל מדרבנן. ערלה החידוש של כי תבואו הוא לא על חלות החיוב אלא על הנטיעה (אמנם יש דעות שגם ערלה היא מדרבנן בזה"ז), וכן לעניין חדש. על כן דברי הרמב"ם הם לעניין תרו"מ, חלה. בשאר הדברים (ערלה, חדש, כלאים) נוהג גם בזה"ז מדאורייתא (לדעת הרמב"ם ויש חולקים).
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון