התשובה
לעניין קיום והמשך טיפול בעץ שמסופקים אם הוא מורכב בצורה האסורה (מין בשאינו מינו) נפסק בספר "הלכות הארץ" בהוצאת המכון (הלכות כלאים פ"ח סעיף יג)
"אם לא ברור שההרכבה הייתה אסורה וייתכן שהכנה והרוכב הם 'מין במינו' או לחילופין מדובר בכנה ורוכב שהם 'ספק מינו' – מותר לכתחילה לקיים את העץ המורכב".(עיין חזו"א דיני כלאיים אות לה)
ולענייננו עץ הלימון יכול להיות שהוא מורכב על מינו או על שאינו מינו מ"מ ידי ספק לא יצאנו, ולדעת החזו"א כל מיני הדרים הם ספק מינו ומותרת אפילו ההרכבה עצמה ע"י גוי לכן אין צורך לעוקרו , ומותר לטפל בו כרגיל.
הרימון הוא שהריבוי שלו ע"י יחורים ללא הרכבה כלל.
לגברי הפירות , פירות עצים מורכבים מותרים באכילה ורק ההרכבה והטיפול בעץ אסורה, ולכן אין ג"כ בעיה לאכול מהפירות לאחר שיעברו שנות ערלה.