לאכול כלאיים

השאלה:

כתוב בפרשת כי תצא שאסור לערבב בין כלאים (פירות) ואסור ללבוש שעטנז (לערבב בין צמר ופשתים). האם אני לא שותף לעברה כשאני אוכל כלאים למרות שזה אסור מדאורייתא? ואם התירו לפי ההלכה - מה הסיבה להתר? ואיך יכול להיות ששעטנז אסור וכלאים מותר למרות ששניהם מצווה מדאוריתא?

בס"דשלום וברכת ד'
הגמ' דורשת זאת מפסוקי התורה, שהאיסור בכלאים הוא הזריעה עצמה "שדך לא תזרע כלאים" אבל לא נאמר שאסור לאכול כלאי זרעים, מלבד כלאי הכרם שבהם התורה ריבתה "פן תוקדש - פן תוקד אש". ובשעטנז התורה אמרה שהבגד לא יעלה עליך משמע שזה איסורי לבישה. כל הדברים הללו נלמדים מהתורה, ואין אנו יודעים טעמי המצוות. 
בברכת התורה והארץהרב יהודה הלוי עמיחימכון התורה והארץכפר דרום אשקלון

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי |

בס"ד
שלום וברכת ד'

הגמ' דורשת זאת מפסוקי התורה, שהאיסור בכלאים הוא הזריעה עצמה "שדך לא תזרע כלאים" אבל לא נאמר שאסור לאכול כלאי זרעים, מלבד כלאי הכרם שבהם התורה ריבתה "פן תוקדש - פן תוקד אש". ובשעטנז התורה אמרה שהבגד לא יעלה עליך משמע שזה איסורי לבישה. כל הדברים הללו נלמדים מהתורה, ואין אנו יודעים טעמי המצוות.

בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

toraland whatsapp