התשובה
בס"ד
שלום וברכה
כובע הנזיר יכול להיות שהוא ראוי למאכל אבל רוב בני אדם לא אוכלים אותו כמאכל ואיננו נמכר בשווקים כמאכל אלא לנוי, לכן למרות שיש מעטים שאוכלים אין הם נחשבים כקובעים, והצמח מוגדר כנוי ולכן אין לו איסור כלאים עם צמחי נוי אחרים. אפילו אם נגדיר את כובע הנזיר כמאכל אדם, כתב החזו"א (ערלה יב, א) שאם אחד המינים לרפואה וריח והשני למאכל אדם מותר, בודאי שכאן אפשר להתיר מכיוון שהמאכל אדם של מעט האנשים לא מוגדר מאכל ואם נגדיר אותו מאכל אדם, כתבו שאפר להתיר באחד מאכל אדם והשני ראוי לריח או רפואה.
שבת שלום
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ