התשובה
כתוב גם "והארץ נתן לבני אדם". מבחינה משפטית כל אשר למטה מהשמש ניתן לבני אדם לעובדה ולשומרה. וא"י ניתנה לעם ישראל והיא שייכת להם גם אם אינם בה. מבחינה משפטית הקנין הוא קניין גמור ומוחלט לכל ישראל בהבטחה ובברית.
מבחינה רעיונית ומוסרית עלינו להתיחס לרכושנו בכלל כאילו אינו שלנו "כי שלך הכל ומידך נתנו ל" בעיקר אמורים הדברים בא"י.
הפסוק שהבאת עוסק בשמיטה וביובל. השמיטה מפקיעה מאתנו את הבעלות הפרטית על הפרות (לא הקרקע!) ומעבירה אותם לבעלות הציבור. והיובל מפקיע מהקונה את הבעלות הפרטית ומחזירה אותה לבעלים העקריים אין כל זכר לבעלות הלאומית שהיא כאמור נצחית!
הקיום שלנו בארץ בפועל תלוי בתנאי שאנו עושים רצונו של מקום, ועם זאת יש תקופות מיוחדות בחיי העם בו הקב"ה עושה עם בניו למען שמו באהבה, ואף אם אין עושים רצונו של מקום אינו בהכרח מגלה אותנו מארצנו.
את זאת ראינו בדורות האחרונים עם שיבת עם ישראל לארצו עם זאת, המשך האחזותנו בפועל בארץ תלוי הרבה בהתנהגותנו