התשובה
שלום רב,
נכון הוא שבתחילה התקנה של יום טוב שני בגלויות נקבעה בגלל ספק, אך זוהי תקנת חכמים שנוהגת גם היום לאחר שאנו מונים את הימים לפי הלוח הקבוע. לכן אנו נוהגים את היום טוב בגלל תקנת חכמים ולא בגלל הספק. וראה בשולחן ערוך או"ח סי' תצו שמאד שחכמים מאד החמירו בתקנה זו ונידו את העובר עליה.
ב. חלק מגדרי התקנה היא שאדם שמקום מגוריו הקבוע הוא בחו"ל, אף שהוא בארץ יש לו לנהוג כמנהג חו"ל, וברגע שהוא נמצא בארץ ישראל, וקובע בה את מקום מגוריו, אזי ינהג כמנהג בני ארץ ישראל, יום טוב אחד בלבד.
בברכת חג שמח וגמר טוב,
יואל פרידמן
אתר המכון: