התשובה
שלום רב,
א. יש מחלוקת ראשונים האם ספק דאורייתא לחומרא זהו דין מדאורייתא ואו מדרבנן, ואם זה רק מדרבנן, בוודאי שלא נכרית זרעו של עם כאשר לא ידוע שהוא עמלק.
ב. ספק של חסרון ידיעה אינו ספק לדעת הרבה פוסקים ולכן אינו ספק דאורייתא.
ג. על כל אחד שאנו מסופקים, יש לילך אחר הרוב שכן כלל נקוט בידנו - כל דפריש מרובא פריש.
ד. במנחת חינוך מצוה תרד כתב שבזמן הזה אין מצוה להכרית זרעו של עמלק שכן סנחריב בלבל את האומות וכל דפריש מרובא פריש.
בברכת התורה והארץ,
יואל פרידמן
אתר המכון: