התשובה
א. בתלמוד אין דעה הסוברת שמלכות בישראל היא שלילית. יש דעה שאין מצוה למנות מלך אך גם אין איסור אלא א"כ הכונה פסולה שאלת המלכות היתה מתוך רצון לחיקוי הגויים ולא לשם שמים. וע"כ לאותה דעה היה התוכחה של שמואל לעם. מלך אידאלי כמו המשיח הוא שאיפת כל עם ישראל במלכות כזו כולם רוצים ואף אלו שהתנגדו למלכים כדוגמת מלכי העמים לשם מלחמה מעוניינים בכך. כדברי הנביא ישעיהו פרק מב
(א) הן עבדי אתמך בו בחירי רצתה נפשי נתתי רוחי עליו משפט לגוים יוציא:
(ב) לא יצעק ולא ישא ולא ישמיע בחוץ קולו:
(ג) קנה רצוץ לא ישבור ופשתה כהה לא יכבנה לאמת יוציא משפט:
(ד) לא יכהה ולא ירוץ עד ישים בארץ משפט ולתורתו איים ייחילו: פ