התשובה
בס"ד
ברכת ד´
אתה יכול לאכול, מכיוון שהירקות כשרים לאכילה מבחינה הלכות שביעית,
אלא שאנו איננו רוצים לחזק ידי נכרים בארצנו. אולם כאן הירקות כבר
נקנו א"כ מה תועלת בכך שאתה לא תאכל כעת, הרי את הסיוע לנכרים כבר עשו
בכך שקנו, אולם אתה באכלך אינך עובר על איסור. ומאידך הקפדה לא לאכול
תגרום לשנאה ומריבות, על כן נראה שעדיף למעט במחלוקת ומאידך לנסות
לשכנע בדרכי נועם לא לקנות את הירקות שמחזקים את הנכרים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון