התשובה
לדעת הרמב"ם עצם העיסוק בנושאים אלו אינו מביא לא ליראה ולא
לאהבה. הוא מיותר ומרבה מחלוקת שלא לשם שלמים
ולגופו של עניין. היכן כתוב ברמב"ם שביאת המשיח היא בבת אחת?
זהו בסה"כ דרך הבנה מסוימת ברמב"ם. ובכלל פסיקת הרמב"ם
ביחס לכך היא כללית - הגר"א כותב שבן דוד בא בדור שכולו חייב
ואז צריכים כל ישראל לבוא למצב של תשובה שלמה כדי שנגיע לביאת
המשיח גופו -(כאיש). ובמס' סנהדרין: "אין לך קץ מגולה מזה שנאמר:
ואתם הרי ישראל ענפכם.. לעמי ישראל כי קרבו לבוא. היינו סימני
הגאולה הברורים הם שא"י נותנת פירותיה בעין יפה וקיבוץ גלויות אלו
הסימנים והם ברורים ביותר בדורנו, שמספר היהודים בא"י מעל חמשיה
מליון הארץ מפרנסת אותם. ובמס' מגילה נאמר בשביעית מלחמת
בשמינית בן דוד בא. וקובעת הגמ' שמלחמות הן אתחלתא דגאולה, וזה
יש לנו ג"כ בדורנו.
בקיצור, כל אלו לא נדע איך יהיו עד שיהיו. כשתבוא הגאולה
השלמה נדע מהי ההלכה
בינתיים העיקר הוא להרבות תורה וכבוד שמים