התשובה
שלום רב,
א. בשלושה עשר עיקרים: ואעפ"י שיתמהמה אחכה לו. וברמב"ם בסוף הל' מלכים מדבר על דברים ממשיים ולא על חלומות או הזיות עד כדי כך שכותב שאין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות בלבד.
ב. ובגמ' שבת דף לא בשעה שאדם יעמוד לדין שואלים אותו האם ציפית לישועה? וכתב הר"ן: "פירש רש"י לדברי הנביאיםע"כ, ועוד צריך לבאר ציפית לישועה בימיך. ולא אמר ציפית שתבוא ישועה לישראל דמי שאינו מאמין זה אפיקורוס הוא שהאפיקורסים אינן מאמינים שתבוא ישועה לעולם לישראל כן פירשו בתוספות".
בכל טוב ובברכת התורה והארץ,
יואל פרידמן
אתר המכון: