התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
באופן עקרוני הפסיפלורה נחלקו בה האחרונים לרוב הספרדים מוגדר כירק ואילו להרבה מהאשכנזים הוא עץ (זה לא ממש מחלוקת אשכנזים וספרדים, אלא זה יצא כך הלכתית). מכיוון שלגבי האשכנזים (לרובם) זה עץ צריך לחכות שנות ערלה.
הפירות בהלכה תמיד הולכים לפי השותל והנוטע מכיוון שאנו הולכים לפי העיקר. אבל אם ישאלום והם יאמרו שהם מרשים אין זה הפקר אלא נתינת רשות וחייבים בתרו"מ. אלא א"כ השכנים בעל העץ יאמר שהם מפקירים את הפירות לכל המעוניין ואז דינו כהפקר הפטור מתרו"מ.
שנה טובה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ