התשובה
שלום
עץ שניטע בשמיטה ע"י יהודי בקרקע של יהודי יש לעוקרו. אך לאחר עקירתו ניתן לשתול אותו שוב מחדש ולהתחיל למנות שנות ערלה משעת הנטיעה החדשה. ואם כן במקרה זה כלל לא ברור שניטע בשמיטה וכן היה במשתלה של גוי ע"י גוי וכן אתה נוטע מחדש אין כלל בעיה בדבר.
ולעניין חשבון שנות ערלה, אין להסתמך על עובי הגזע, הואיל וגם עץ בוגר שנעקר ושורשיו מגולים, וניטע מחדש, חייב בחישוב שנות ערלה מחדש.
ולכן למעשה יש לחשב את שנות הערלה משעת הנטיעה בגינה. ומשום שנטעת לפני טו באב תשע"ז, הרי שנה זו נחשבת שנה ראשונה, ובר"ה תשע"ח תתחיל שנה שניה, בר"ה תשע"ט תחל שנה שלישית, ושנת תש"פ תהיה שנה רביעית, וכל הפירות שיחנטו לאחר טו בשבט תש"פ נטע רבעי יהיו מותרים באכילה לאחר חילולם.