התשובה
כדי שהקידוש יהיה במקום סעודה צריך לעשות קידוש ולאכול לחם או
שכ"א מהאוכלים ישתה רביעית יין במקום הקידוש, ולשוב לאכול את
הסעודה בפנים. וישנה בכך בעיה של שינוי מקום בסעודה. (עי' או"ח
סי' רעג ס"ה) ע"כ מן הראוי שלא לנהוג כך.
נראה ע"כ שעדיפות האפשרויות של אכילת "לחם כשר לפסח" בתוך
הסעודה. ומשתיהן נראה לי שהלחמניות מקמח מצה עדיפות. מפני
שאפיה בהוספת מי פירות או ביצים גורמת שיחשבו פת הבאה בכסנין
(קסח, ז)ואין בהן איסור אכילת מצה לפני פסח. ואע"פ שברכתם
בדרך כלל היא במ"מ מכיון שקובעים עליהן סעודת שבת מברכים
עליהן הפעם המוציא וברכת המזון.