התשובה
השאלה העיקרית שצריך לבדקה האם כל הציבור מסכים לכל פתרון
והאם לא יהיו כאלו שלא ישמעו מגילה בגלל האיחור. במידה וכל
הציבור מסכים עדיף ללכת לאחר השיעור לבתים להבדיל על הכוס
לעשות את כל ההכנות ולבוא להתפלל ערבית ומקרא מגילה. במידה
וחלק מהציבור לא יגיע שוב, עדיף להקדים את השיעור ולהתפלל
ולקרוא בזמן הרגיל.
באשר להצעה להתפלל ערבית ולאחר הפסקה לקרוא את המגילה,
לכאורה זהו הפסק בתפילה. אולם במוצ"ש זה יש תופעה ייחודית
אומרים קדיש תתקבל מיד אחרי העמידה ולא חצי קדיש כבמוצ"ש רגיל.
כלומר התפילה נגמרה בעצם עם הקדיש אין לראות בהליכה הבייתה
לשם הבאת הילדים הפסק. ויהי נועם ועלינו אפשר לומר אחרי המגילה.