התשובה
שיטת החזו"א (או"ח קמג, ב) היא שאין להעמיד את המעמיד על דבר
שאין ראוי לסכך בו אא"כ המעמיד דמעמיד הוא 'מעשה רצפה
בעלמא'. וע"כ על דפנות אפילו עשויות מאבנים מותר להעמיד, אולם
על תומכים המעמידים את הסכך, ולא משנה באיזה דרגת ריחוק, אסור
להעמיד. אולם גם הוא מסייג זאת רק לשיטת הרמב"ן, אבל לשיטת
הרא"ש הכל מותר וע"כ בדיעבד גם הוא מסכים שכשר. דבריו של
החזו"א (מלבד האחרונים שהוא מקשה עליהם וברור שהבינו שלא
כמותו), נסתרים מדברי הרמב"ן והריטב"א עצמם, עליו הוא בנה את
שיטתו, שכן הריטב"א מתיר שמעמיד דמעמיד יהיה אילן, אע"פ שהוא
מחובר ואין לסכך בו, ולא דוקא מעשה רצפה בעלמא.
המפרשים בדעת החזו"א שגם הדפנות צריכות להיות מחומר הראוי
לסכך עד כדי כך שהם נמנעים משימוש במסמרים אפילו בדפנות
הפריזו על המידה החזו"א לא אמר זאת