התשובה
ב"ה
שלום וברכה וכל טוב ומן השמים תנוחמו.
בתשובה לשאלתך אם אכן אתם נוהגים לעשות אזכרה באחד עשר חודש, אז אכן בליל ל' אדר א' עושים אזכרת אחד עשר חודש. כי לעניין זה יום הפטירה קובע ולא יום הקבורה. וגם אלו שהלכו אחר יום הקבורה, הנידון היה במצב שיש פער של מספר ימים בין יום הפטירה ליום הקבורה, שלא כמו אצל אביך ע"ה.
חשוב לציין שכיוון שמדובר באחד עשר חודש על אביך ע"ה. אזי לפי כל המנהגים באותו לילה מפסיקים לומר קדיש כי בלילה זה מתחיל החודש השנים-עשר מהפטירה, ובתחילתו מפסיקים באמירת קדיש על הורים לפי כל המנהגים. לגבי המשך אמירת הקדיש עד סוף י"ב חודש ישנם מנהגים שונים בקהילות ישראל. כשאצל רוב יוצאי ספרד מפסיקים שבוע אחד בלבד וממשיכים עד תום י"ב חודש. ולפי מנהג יוצאי אשכנז מפסיקים חודש שלם עד יום השנה אומרים קדיש.
יהי רצון שהמקום ינחם אתכם עם שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד
בברכה מרובה
אהוד אחיטוב