התשובה
הבחנתך בין המקדש לבין ירושלים אין לה מקור. ירשלים ללא מקדש אינה ירושלים השלמה היא כגוף בלי ראש.
ההשו"ע אומנם מקל בהלכות בין המצרים אולם ברבות מעדות המזרח נהגו כמו הרמ"א. הרמ"א פסק להחמיר, וכי מי יכול לחלוק עליו בדורנו?! אם היתה לנו סנהדרין והיא היתה מחליטה אחרת יש אולי מקום לדבריך.אם כי בלאו הכי אילו הייתה סנהדרין מצבנו המדיני החברתי והרוחני היה שונה לחלוטין והייתה סיבה לשנות את מהנגי האבלות אבל אדם אחר אינו מוסמך לשנות הלכה עפ"י דעתו.
כש"כ שאבלות החורבן אינה רק על המצב החומרי אלא על המצב הרוחני וירושלים וכל הארץ עמה רחוקים מאוד מאוד למרות שהתרבו ב"ה הישיבות והלומדים התרבו גם דברים הפוכים לצערנו ובושתנו (האם לא שמעת על רציחות במועדונים בלילות שבת?) . ועל כן יש מקום לאבלות זו.