התשובה
1. אין צורך על השולחן עליו אוכלים אלא במקום האכילה, שולחן מדף וכד'.
2. אפשר לקדש בשולחן סמוך למקום הסעודה.
מלכתחילה קידוש במקום סעודה, ואם מקדש ואינו אוכל סעודה, לפחות יאכל עמו פת הבאה בכיסנין כדי שיחשב קידוש במקום סעודה.
3. סעודת יום השבת צריכה להות קודם חצות היום (ערוה"ש סי' רפח ס"ב). ועדיף זמן מה לפני חצות כדי שיאכל עיקר סעודתו לפני חצות היום.
שולחן ערוך התקבל על ידי כל בית ישראל כמורה הוראה עיקרי, פניני הלכה הוא ספר של פוסק לאחר השו"ע ומתבסס עליו, והרי הוא כילקוט יוסף וכד'.