מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של לוחמה מול האויב הפלשתיני, הזומם להשמידנו, ויורה חיציו בלא אבחנה. 'כל הארץ חזית', והאזרחים נמצאים בקו הראשון, גברים ונשים, זקנים וטף. המורל הלאומי הגבוה הוא מרכיב חשוב בניצחון ובישועת ה' מול כל הקמים עלינו לכלותינו.
לנוכח מציאות זו, מצאנו לנכון לפרסם כמה הנחיות רלוונטיות:
א. שמיעה להנחיות פיקוד העורף
1. מצווה מן התורה להישמע להוראות פיקוד העורף, כלשונן וכרוחן.
2. אם פיקוד העורף אוסר תנועה או התקהלות ומגביל את יכולת קיום התפילה בבתי הכנסת - יש להתפלל בבית או במניין שכנים מצומצם.
3. אם פיקוד העורף מתיר התקהלות והליכה לבית הכנסת, רצוי להתכנס לתפילה בציבור בבתי הכנסת.
ב. האזנה לרדיו
1. מותר להשאיר מכשיר רדיו פתוח כדי להתעדכן במצב הביטחון (ולא כדי לספק את הסקרנות), ומותר לשנות את עוצמת השמע (הגברה והנמכה) באמצעות כפתור סיבובי רציף (ולא באמצעות כפתורים לחיצים). ההיתר לשנות מותנה בכך שגם בעוצמה הנמוכה, עדיין ניתן להאזין בהטיית האוזן (הנמכה מתחת לרמה זו נחשבת כיבוי, ואסורה).
2. אם יהיה 'גל שקט', כמובן, עדיף להשאיר את מכשיר הרדיו מכוון לתדר 'הגל השקט', המופרע רק עבור שידור הודעות חיוניות.
3. יש לדאוג להימצאות מכשיר רדיו, ואין להשאיר טלוויזיה פתוחה לצורך התעדכנות.
ג. דיווח וקריאה לעזרה
1. מותר לדווח בטלפון לרשויות על כל נפילת טיל או ניסיון פיגוע, גם אם ב"ה אין נפגעים.
2. מותר לפנות ברכב לבית חולים או למרפאה גם נפגעי חרדה, וודאי שמותר לפנות פצועים (גם קלים).
ד. אש, חשמל ותקשורת
1. מותר לכבות אש שפרצה בעקבות פיגוע, בכל האמצעים העומדים לרשות המכבה, וכן לדווח ולהזעיק את מכבי האש, גם אם אין ידוע על אנשים הלכודים באש.
2. אם קבוצת אנשים נמצאת במקלט או בחדר מדרגות, והתאורה שהוכנה מבעוד יום כבתה, והמקום חשוך לחלוטין, מותר להחזיר נתיך שנפל ב'שינוי', למניעת חרדה או נפילה (בעיקר בשל הימצאות זקנים וילדים). לחילופין, עדיף הלכתית להדליק פנס 'לד' (Led), שכן אינו נחשב אש.
3. אין להתקשר בטלפון כדי לדעת 'מה המצב' במקום אחר (למשל, ביישוב שאירעה בו נפילת טיל וגרים בו קרובי משפחה).
עוד בקטגוריה אקטואליה בחברה
יחסים בין המינים בעידן הדיגיטלי – היבטים הלכתיים ופסיכולוגיים
מקרים רבים שמגיעים לרבנים ואנשי מקצוע ומציפים את סוגיית הממשק בין המינים. אומנם סוגיה זו הייתה מאז ומעולם סוגיה הלכתית...
'אחוז החסימה' בבחירות לכנסת
האם נכון לח"כים הדתיים לפעול להקטנת 'אחוז החסימה', או שדווקא טוב ש'אחוז החסימה' ייוותר גבוה למדיי?
על השיטה בבחירות לכנסת
האם נכון לח"כים הדתיים לפעול למעבר משיטת בחירות יחסיות-ארציות לשיטת בחירות אזוריות או אף לבחירות בשיטה הרובנית?