אנחנו נמצאים כעת בין פרשת בלק לפרשת פנחס. פנחס מקנא לאלוקיו ושכרו מונח בצידו 'הנני נותן לו את בריתי שלום'. פנחס עשה מעשה של קנאות, להרוג נשיא בישראל לא דבר פשוט הוא. וגם אם ראוי הוא לקבל שכר, יש כל מיני סוגים של שכר. המיילדות העבריות, הקב"ה כשכר על מעשיהם בירך אותם 'ויעש להם בתים', בתי כהונה בתי לוייה. ואילו פנחס שכרו הוא 'בריתי שלום'. השלום הוא ההיפך ממעשהו של פנחס ואם כן נשאלת השאלה למה פנחס זוכה לזה.
הנושא של הקרקעות שהבדואים השתלטו עליהם בנגב הוא נושא כאוב, פיתרון צריך להימצא אבל מהו?
השלום הוא חיבור בין כוחות שונים, הקב"ה כעס על עם ישראל על דבקותו בבנות מואב והמגפה החלה, פנחס דווקא בקנאותו הצליח להשיב את חרון אף ה' מבני ישראל. ולעשות שלום בין ישראל לאביהם שבשמיים, ולכך זכה הוא בבריתי שלום.
השלום הוא אם כן, לא התפרסות לעבר הצד השני אלא עמידה איתנה על העקרונות ביחד עם ניסיון למצוא שפה משותפת. בעוד שאחוז גבוה מכלל עם ישראל לא יכול להרשות לעצמו לקנות לעצמו דירה בשל המחיר היקר של הקרקע, מחולקים קרקעות מתנה לכל מי שרומס את חוקי המדינה...
עוד בקטגוריה אקטואליה וארץ ישראל
קום והתהלך בארץ
בהליכה בארץ ישנה מעלה וחביבות הארץ, יש בכך הידור במצוות ישוב הארץ, שככל שאדם מוסיף באחיזתו בארץ כך הוא מהדר יותר במצוות...
'משיב הרוח ומוריד הגשם' בעידן טכנולוגיות העל
בעידן של יכולות טכנולוגיות מתקדמות ומרשימות בתחום ניצול משאבי המים, עשוי הציבור לחשוב כי כבר אין צורך בגשם ושאנו מסוגלים...
לימוד לתיקון חטא המרגלים
ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד יוצאת בהפצה של לימוד לציבור הרחב תחת הכותרת "טובה הארץ מאד מאד" - לימוד יומי קצר (כ 160...