א. יש להפריש את התרומה הגדולה ('כלשהו' מן הפירות) באופן שהיא תהיה סמוכה ל'שיריים', כלומר לפירות שאותם אנו רוצים לתקן על ידי ההפרשה,1 וזוהי הפרשה 'מן המוקף'.
ב. אין צורך שהאדם המפריש ישהה ליד התרומה הגדולה וה'שיריים' בשעת ההפרשה, אך מובן שצריך לוודא לפני ההפרשה, שהתרומה והשיריים נותרו בעינם.2
ג. במקרים הבאים יתבאר מתי נחשבת ההפרשה 'מן המוקף':3
1. אם כל הפירות שאותם אנו רוצים לתקן וכן התרומה הגדולה שאנו מפרישים נמצאים באותו בית, הרי זה 'מן המוקף', ובלבד שאין הם בכלים נפרדים אלא בתפזורת;4 ומכל מקום עדיף שהתרומה וה'שיריים' יימצאו בחדר אחד.
2. אם 'השיריים' נמצאים בכלי אחד והתרומה הגדולה נמצאת בכלי אחר והכלים פתוחים למעלה, יש אומרים שנחשבת ההפרשה 'מן המוקף', גם אם אין הכלים נוגעים זה בזה.5
3. אם הכלים סגורים הרמטית או שהם סגורים בסגירה שנועדה לשמירה על איכות המוצר - אין זה 'מן המוקף', אפילו אם הכלים נוגעים זה בזה. אך אם הכלים סגורים רק כדי לשמור על תוכנם, כדי שלא יישפכו (כגון עטיפות נייר וניילון), דינם ככלים פתוחים, כדלעיל.6
ד. אם הפרישו שלא 'מן המוקף', ההפרשה מועילה, ופקע איסור טבל מן הפירות.7
ה. אם הפירות אינם בביתו בערב שבת ויום טוב, והם עתידים להגיע אליו בשבת או ביום טוב, יכול להפריש תרומות ומעשרות מבעוד יום בביתו, מפירות טבל שברשותו, כדי לתקן את אלו, אף שאינם 'מן המוקף'.8 כמו כן אם יש חשש שבני ביתו יאכלו ללא הפרשה,9 וכן במקרה שאדם מפריש מפירותיו על פירות חברו, יכול להפריש שלא 'מן המוקף'.