עיסוק קבוע ויום יומי של ערבי בגן ילדים

השאלה: שלום לרב!
אני אמא לילדה שנמצאת בגן פרטי / משפחתון שנמצא בתוך מבנה הבית של הגננת. הגננת מעסיקה פועל ערבי מזה כמה שנים (אינני יודעת כמה שנים בדיוק) הפועל נמצא באופן יומיומי לתחזוקה שותפת של הגן ושל דברים פרטיים (כך נראה) בבית הגננת.

אני ציינתי בפני הגננת שנוכחותו של פועל ערבי גורמת לי ממש פחד ואי נוחות ובפרט בזמן האחרון, רצוי לציין שרוב הזמן בעלה של הגננת נמצא איתו אבל לא תמיד.
תשובתה הייתה כי אין לי מה לחשוש ושהפועל הוא ממש ברכה וכמו בן בית ויש לו גבול שאסור לו לעבור ולהתקרב בתוך מתחם הבית. (אני במו עיני רואה את אותו פועל הוא עובד מן הסתם בקרבת מקום הימצאותם של הילדים אם זה חדר סמוך או בחצר לצורך העניין) תגובתי הייתה שאינני סומכת על שום ערבי גם אם אני מכירה אותו מהילדות כי כך אני באמת מרגישה ואין צורך להוסיף הוכחות ממציאות חיינו.

העניין הוא שכידוע פועל ערבי הינו כוח עבודה זול יותר מפועל יהודי. ויכול להיות שיהיה לגננת באופן פרטי הפסד לא להעסיקו, אבל אני פשוט מאוד מוטרדת מכך ואני יודעת על עוד 2 אימהות שטרודות מהנושא.

שאלתי היא מה אומרת ההלכה / ההנהגה בנושא זה? וכיצד לפעול מבלי לגרום ללשון הרע (נאמר אם אני רוצה לאגד עוד אמהות שזה מפריע להן במטרה להביא לשינוי) אחרי מה שקרה במרכז הרב לא עלינו זה פשוט מפחיד וכמובן שהשם שומר אבל עלינו ציוו ונשמרתם לנפשותיכם.

תודה רבה לכבוד הרב!

התשובה

הרב יהודה הלוי עמיחי | 2/7/2013 10:35:06 AM
בס"ד

שלום וברכת ד´

אין כאן גדרי לשון הרע, מכיוון שכל דבר שנעשה לתועלת ולשמירה על חיי אדם אין בהם גדר לשון הרע. והגמ´ אומר שאפילו אם זה לא נכון יש לחשוש לדברים אלו. חובתך לעשות הכל להגנה ולשמירה על הילדים ומשפחתך. על כן את יכולה לאגד כל מי שרוצה להתנגד ל"ספק" סכנה זו. ונראה שאפשר לכפות את הגננת על כך, אפילו שיתכן ויהיה לה הפסד כספי, אם לא נראה שאת יכולה להוציא את הילדה שלך מהפעוטון ללא תשלום פיצויים.


בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp