התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
המשקה המוזכר (20%:80%) דינו כמיץ רימונים שברכתו שהכל, לא ראוי לקידוש והבדלה, ברכה אחרונה נפשות. אם יגע בו גוי לא יהיה יין נסך.
לעניין מעשרות, מפרישים מהמשקה עצמו על הכל, ואומר שכל מין על מינו. בברכה יש להכריע וממילא שייך לדבר על שהכל אבל במעשרות אפשר להפריש מהכל (כיוון שיש בילה בלח) על כל המשקה.
בנידון המוזכר אין חלוקה בין עדות שונות כיוון שיש רוב מיץ רימונים (סי' רב סעי' א). כל זה נכון אם היין הוכנס לתוך מיץ הרימונים, אבל אם הכניסו את הרימונים להטיב את היין אז יכול להיות שלדעת הגר"א דינו כיין, אבל בכל אופן יהיה ספק וברכתו שהכל.
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ.
כפר דרום אשקלון