התשובה
בס"ד
שלום וברכה
1. אפשר לסמוך להקל כדברי הדובב מישרים (או"ח סי' ג) למרות שהוא עצמו החמיר, אבל מכיוון שהדיון בדרבנן אפשר להקל כדעת האבני נזר ובית שלמה. אם תשלח כתובת מייל, אוכל להאריך בנושא.
2. לסמוך על חוט מהצד נראה שהמשנ"ב החמיר, ואפילו את הט"ז דחה, כ"ש במי שעשה מהצד לגמרי. ואפילו בחוטי טלגרף נטו להחמיר (למרות שהמשנ"ב היא את דעת המקילים) ולכן נראה שבשעת הדחק גדולה מאד, וחד פעמי בלבד יש מקום להקל. לאחר שבת ישימו חביות או אבנים מתחת לחוטים ולא לעשות הערוב מהצד בלא חיבור קבוע.
3. לגבי סיר הביצים, עיין שו"ע סי' שיח סעי' ג, שגם תולדת האור אסור והמאכל אסור באכילה כל השבת. אולי במוצ"ש לחלק מהדעות אפשר להקל שיאכל בעצמו, אבל ראוי שזה זה לא יאכל.
חג כשר ושמח
יהודה הלוי עמיחי